Projektując trójwymiarowe przestrzenie kreujemy nie tylko pokój czy ogród. Często zdarza się, iż naszym celem jest odzwierciedlenie większego obszaru jak park, osiedle czy galeria handlowa z przyległościami. Wówczas możemy mówić już o tworzeniu światów. Dokładnie tak samo dzieje się, gdy pracujemy nad projektem scen do gier. Rządzą się one co prawda troszkę innymi prawami (aspekty techniczne) niż tworzenie scen do animacji czy wizualizacji, jednak przesłanie pozostaje jedno: ma to działać.
Scena do gry to nic innego jak zadane środowisko o sprecyzowanych parametrach. Jeśli mamy las to dzielimy teren na sektory, w każdym sektorze znajduje się określona roślinność. A sektory jak wiadomo mogą być uznane za kompilacje, z których możemy robić zbiory. I tak dalej aż do celu.
Sceny zamknięte to jedna z najbardziej wymagających prac przy tworzeniu światów. Tutaj zarówno model jak i tekstura musza ze sobą współgrać i pracować na wspólny efekt.